Adelaide - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van NetteLeo Boxtel - WaarBenJij.nu Adelaide - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van NetteLeo Boxtel - WaarBenJij.nu

Adelaide - Sydney

Blijf op de hoogte en volg NetteLeo

14 Februari 2020 | Australië, Sydney

Vanochtend vroeg vertrokken. Het vliegen was slechts een klein stukje, twee uur. In Sydney zitten we in het Sydney Boulevard Hotel. Gisteren een kamer met afgeplakte ramen, nu een kamer op de 18e  verdieping met uitzicht op de haven, de Sydney Harbor Bridge en het Sydney Opera House. We kregen in eerste instantie op de 19e  etage een kamer, maar die bleek voor een zekere Leonard te zijn. Ze hadden mijn voornaam als achternaam geboekt. 

Vanmiddag naar de haven gelopen. In ‘the Rocks’, een levendige gezellige wijk, iets gegeten. In de haven lagen gigantische cruiseschepen. De Sydney Harbour Bridge maakte op mij toch wel de meeste indruk. Niet qua bouw, maar omdat er mensen over de bogen van de brug liepen. Een enkeling zag je halverwege terugkeren, maar de meesten liepen naar het hoogste punt van de boog! Voor geen goud zou ik het doen, ik kijk hier wel uit het raam naar buiten.

Hierna naar het Sydney Opera house gelopen. Ik kan me een foto uit 1984 van mijn ouders herinneren op de trappen.

Het is hier een lekker temperatuurtje, dus tijd voor een koud biertje. Helaas wilde Antoinette een foto maken met het bier op de voor- en het Opera House op de achtergrond. Ze verloor haar evenwicht (nog voordat ze één slok ophad) pakte het tafeltje vast en mijn koude klets viel om. Niet zeuren en een nieuwe gehaald. De barkeeper keek mij vreemd aan en zei: “Nu al leeg?’ Ik zei, dat mijn vrouw jaloers was, omdat zij een klein en ik een groot glas had. Ze had het glas toen omgegooid. Hij moest lachen en schonk een nieuw glas in. Toen ik wilde betalen wuifde hij dat weg. Hij had schijnbaar medelijden met mij. :joy::joy:

We willen zo gaan eten. Het is Valentijnsdag en alle restaurants die we op Tripadvisor bekijken, zitten vol. Zojuist belde de receptie. Wij krijgen een fles champagne aangeboden. Die fles is voor de fam. Van Boxtel; dat zijn wij dus. Drank genoeg, het eten is nog onzeker.:clinking_glasses::clinking_glasses:


  • 14 Februari 2020 - 11:58

    Jacqueline Dekkers Los:

    happy Valentine!!!
    wat een uitzicht, wauw!
    jullie zitten wel op een erg mooie plek hoor, goede keuze mr. Leonard!

    de champagne zal best smaken, hik.....
    en dat eten komt vast goed, het kan altijd nog een Big Mac worden of zitten die daar niet?

    vier het leven daar maar, hier wacht ons dit weekend de volgende storm.......zeggen ze.

  • 14 Februari 2020 - 12:03

    Pauline:

    Heerlijk verslag weer, dank je wel. Merken jullie nog iets van naweeën van de bosbranden? De lucht ziet er in elk geval helder uit! Veel plezier!

  • 15 Februari 2020 - 00:18

    Lianneke:

    Hello to you both,
    Lovely to read about your adventures. Are you scared of heights Leo??
    I'm looking forward to seeing you both in 3 days time. The bed is made up and the beers and wine are in the fridge!!! I hope your flight goes well from Sydney to New Zealand.

  • 16 Februari 2020 - 20:58

    Gerdine:

    Isn't Sydney beautiful! Not long to go now. See you Thursday!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

NetteLeo

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 36314

Voorgaande reizen:

26 Januari 2020 - 25 Maart 2020

Droomvlucht 2020

13 December 2011 - 25 Januari 2012

Mijn droomreis

Landen bezocht: